“Create New Local” is geblokkeerd (Grayed out)


Probleem:

Wanneer u naar een Central file navigeert om in een project te gaan werken, is de optie ‘Create New Local’ grijs weergegeven in Revit:

alleen de optie ‘Detach from Central’ is beschikbaar wanneer u probeert te werken met het centrale model.

Oplossing:

De meest voorkomende oorzaak van dit gedrag is de manier hoe projectleden via verschillende paden toegang krijgen tot het centrale model:

  • Aangezien Revit de locatie van het central file opslaat in het RVT-bestand van het centrale model, wordt gedetecteerd of een projectlid het bestand via een ander pad benadert. Het probleem kan worden gereproduceerd door twee projectleden toegang te geven tot een project file. De projectleden worden bijvoorbeeld als volgt aan de server toegewezen:
    • Projectlid A – Z:\Projecten\ProjectX
    • Projectlid B – \\ServerA\Woningen\2023\Projecten\ProjectX
Toelichting: projectlid A heeft een toegewezen stationsletter rechtstreeks naar de map Projecten, waar lid B het volledige netwerk-pad heeft.
      • Als lid A het project opent en opslaat als een central file, zou Create New Local goed werken voor lid A.
      • Als lid B vervolgens probeert een nieuw local file aan te maken, wordt dit geblokkeerd omdat de locatietoewijzing verschilt.
      • Wijs alle projectleden op dezelfde manier toe aan de serverlocatie waar het centrale model is opgeslagen (UNC-pad, IP-adres en andere).
  • Voer de volgende stappen uit om te controleren of projectleden via verschillende paden toegang krijgen tot het centrale model:
  1. Open het central file na het browsen naar de locatie in Revit.
  2. De volgende foutmelding zal waarschijnlijk verschijnen: “This central file has been copied or moved from X to Y. If you want this file to remain a central file, resave the file as a central file.”

  1. Volg de stappen in dit artikel om het probleem op te lossen: “The central model has been copied or moved” when creating a local model in Revit.
  • Een andere methode om te controleren of paden hetzelfde zijn, is door de netwerkpaden tussen twee projectleden te vergelijken. Voer het volgende uit op twee systemen om te vergelijken:
  1. Houd de Windows-toets+R ingedrukt, typ cmd en klik op OK.
  2. Typ net use in het opdrachtvenster en druk op Enter.
  3. Noteer het vereiste pad, typ vervolgens Exit en druk op Enter.

Andere mogelijke oorzaken van dit gedrag:

File-Based Worksharing

“The central model cannot be found, perhaps due to a lost network connection.”:                      Sla het centrale model opnieuw op zoals vermeld in de oplossing van dit artikel: “The central model cannot be found, perhaps due to a lost network connection” when syncing in Revit.

DFS wordt gebruikt op de bestandsserver:
controleer of het probleem specifiek is voor de DFS-omgeving door het centrale model op te slaan in een niet-DFS-compatibele share. Zie het volgende artikel voor informatie over:  Autodesk-ondersteuning voor Distributed File System (DFS)

Projectleden kijken mogelijk naar twee verschillende mappen, twee verschillende versies van het model en beseffen dit niet:
Controleer of er slechts één centraal model en één projectmap is waarnaar alle projectleden worden geleid.

Het centrale model is in gebruik:
Wanneer het selectievakje slechts af en toe grijs is, kan dit komen doordat een ander projectlid synchroniseerde op het moment dat het bestand werd geselecteerd.

Revit Cloud Worksharing

Het model wordt opgeslagen op de Autodesk Account Collaboration for Revit-service:

    • De workflow voor het gebruik van Collaboration for Revit omvat niet het handmatig aanmaken van local files.
    • De optie “Create New Local” moet voor deze bestanden zijn uitgeschakeld (en het selectievakje “Detach from Central”).
    • Cloudmodellen zijn toegankelijk vanuit Revit Home.

Revit-server

De accelerator of hostserver werkt niet:

    • Als u een accelerator gebruikt, kunt u deze omzeilen door de omgevingsvariabele RSACCELERATOR< versie > (bijvoorbeeld RSACCELERATOR2022) te verwijderen  en te controleren of het probleem is verholpen.
    • Als u geen versneller gebruikt óf de versneller omzeilt en het probleem wordt niet verholpen, probeer dan een nieuw bestand op de hostserver op te slaan om te controleren of de host werkt. (Als er nieuwe bestanden kunnen worden opgeslagen, zou dit aangeven dat het probleem te maken heeft met een beschadigd central file).

Algemeen

Worksharing is niet ingeschakeld in het projectbestand:
Zowel de selectievakjes “Detach from Central” als “Create New Local” zijn grijs en gedeselecteerd. Dit betekent dat het bestand wordt opgeslagen in de cloud (zie hieronder) of niet wordt gedeeld.
Het centrale bestand is beschadigd:
    1. Probeer het central file te openen.
    2. Als het niet opent:
    • Als het model is gedownload van BIM 360, probeer het dan te hernoemen van een RVT naar een ZIP-bestand en open de ZIP.
    • Als het niet wordt gedownload van BIM 360, of als de naam wordt gewijzigd en het model kan alsnog niet worden geopend, probeer een andere projectdeelnemer te laten proberen het centrale bestand te openen om een ​​profiel-/systeemspecifiek probleem uit te sluiten.
    1. Als een beschadigd bestand wordt ontvangen moet het centrale bestand mogelijk worden hersteld vanaf back-ups .
Het Central file opslaan op een Cloud Storage-locatie: 
Het gebruik van Revit bestanden met Dropbox, Box, OneDrive, SharePoint, ShareFile, Google Drive, Autodesk Drive  zorgt voor problematisch gedrag bij het worksharen in Revit. Dit komt doordat op file-based worksharing in Revit is ontworpen vóór de ontwikkeling van cloudservices en netwerkopslag.
Opmerking:  als geen van de bovenstaande oplossingen heeft geholpen:
Revit versie:
Het bestand wordt geopend met de verkeerde versie van Revit.
    • Controleer nogmaals of de juiste versie van Revit wordt gebruikt om het bestand te openen.

Staat uw vraag niet bij de meestgestelde vragen? Gebruik dan onderstaand formulier.



© 2023 ICN Solutions. All rights reserved.