“License checkout timed out. What do you want to do?”


“License checkout timed out. What do you want to do?” bij het starten van Autodesk 2020 of nieuwere software op Windows.

Probleem:
Bij het starten van een Autodesk 2020 of nieuwer product in Windows, verschijnt na enkele seconden een bericht zoals hieronder en moet het programma worden afgesloten. Het bericht kan ook verschijnen na het ontwaken uit de slaapstand.

Product License – Out of Time
License checkout timed out. What do you want to do?

Oorzaken:

  • Autodesk Desktop Licensing-service is niet actief.
  • Corrupte licentiecomponent.
  • Corrupte Single Sign On-component.
  • Incompatibele software/apparaat van derden.
  • Autodesk Desktop Licensing Service ingesteld om te worden uitgevoerd als “This account” in Windows Services.
  • Registratie productlicentie onvolledig.
  • Proxy- of netwerkinstelling.

Oplossing:
Aanbevolen – Probeer de Troubleshooting tool voor het oplossen van de problemen.

Basiscontroles:
Werk de Autodesk Desktop Licensing Service en de Autodesk Single Sign On-Component bij.
In de meeste gevallen wordt dit probleem opgelost door de nieuwste updates van onderstaande componnenten. De updates kunnen gevonden worden onder het Autodesk Account, de Autodesk Desktop App of direct via onderstaande AKN-links:

Autodesk Desktop-licentieservice
Autodesk Single Sign On-component (AdSSO)

Bezoek bovenstaande pagina’s voor gedetailleerde installatiestappen en meer informatie met betrekking tot de updates.

Als de bovenstaande oplossing niet heeft geholpen, kijk dan hieronder voor meer geavanceerde probleemoplossing.


Controleer of de Autodesk Desktop Licensing Service actief is:
Zie, De status van Autodesk Desktop Licensing Service controleren.

De Autodesk Desktop Licensing Service verwijderen en opnieuw installeren:
Volg deze stappen:

  1. Hoe Autodesk Desktop Licensing Service te verwijderen.
  2. Autodesk Desktop Licensing Service downloaden en installeren.

Voeg Licentiecomponent toe aan uw lijst met antivirusuitzonderingen:
Raadpleeg uw lokale IT-partner of leverancier van uw internetbeveiligingsapplicaties om uitzonderingen in uw antivirussoftware in te stellen voor de onderstaande mappen:

C:\Program Files (x86)\Common Files\Autodesk Shared\AdskLicensing\Current\AdskLicensingService\ (inclusief alle submappen en bestanden).
C:\Program Files\Autodesk\Autodesk AdSSO\AdSSO.exe

Controleer op bekende conflicterende software:
Zie, Autodesk Licensing Service: bekende conflicterende toepassingen.

Autodesk Desktop Licensing Service ingesteld om te worden uitgevoerd als “This account” in Windows Services:

  1. Typ “Services.msc” in de zoekfunctie van Windows.
  2. Navigeer naar de Autodesk Desktop Licensing-service.
  3. Klik er met de rechtermuisknop op en selecteer “Eigenschappen”
  4. Selecteer het tabblad “Aanmelden”.
  5. Wijzig “Aanmelden als:” in “Lokaal systeemaccount” en selecteer “Toestaan ​​dat service communiceert met desktop”.
  6. Selecteer de knop “Toepassen”.
  7. Start het product.

Software opnieuw registreren bij Licensing Service
Zie, Autodesk-software opnieuw registreren bij de Autodesk Licensing Service.

Controleer de machtigingen van de gebruiker voor Autodesk-mappen:
Zie, Welke gebruikersmachtigingen heeft AutoCAD nodig?.

Zelfs als de huidige Windows-gebruiker geen proxyconfiguratie heeft, past u het volgende toe in de Administrator CMD-opdrachtregel:

netsh winhttp Reset Proxy

Controleer uw proxy en/of firewall:
Overleg met uw systeem-/netwerkbeheerder om de verbinding met de Autodesk-domeinen via uw proxy en/of firewall toe te staan. Zie, Welke URL’s/protocollen moeten worden toegestaan ​​voor Autodesk Subscription Licensing.
U kunt ook controleren of u verbinding kunt maken met Autodesk-domeinen met de Licensing Support Tool en de volgende opdracht uitvoeren in een CMD-prompt:

 AdskLicensingSupportTool -u

Staat uw vraag niet bij de meestgestelde vragen? Gebruik dan onderstaand formulier.



© 2023 ICN Solutions. All rights reserved.