De wereld van ICN Solutions

autodesk-Revit.jpg

Probleem:

In een section- of elevation view zijn sommige óf alle levels niet zichtbaar in Revit. In de Visibility/Graphics overrides is de categorie Levels echter wel ingeschakeld.

Oorzaken:

Er kunnen veel redenen zijn waarom een ​​element niet wordt weergegeven binnen een Revit view. Om levels zichtbaar te maken in een section- /elevation view, moet een deel van het level zich binnen de view depth van de section- /elevation bevinden.

Oplossing:

Als u in Revit 2019 of later werkt (Over levels in 3D-views):

  • Probeer een 3D-view te openen en controleer waar de levels zich bevinden ten opzichte van de section- /elevation view.

Opmerking: het is het beste om levels te gebruiken die zich uitstrekken over het hele gebied dat ze vertegenwoordigen. Section Box moet zijn uitgeschakeld in de 3D-view om de 3D weergave van de levels te zien.

Als u in een versie van Revit van vóór 2019 werkt óf als het bekijken van de niveaus in een 3D-view het probleem niet oplost:

  • Probeer het far clip plane uit te schakelen voor de section- /elevation view:
    1. Selecteer de tag (driekhoek) voor de section- /elevation view met de ontbrekende levels (of selecteer de crop region binnen de betreffende view).
    2. Klik in het properties venster op de knop voor Far Clipping.
    3. Schakel het selectievakje No clip in en klik op OK.
    4. Als de instelling No clip niet tot een oplossing leidt, probeer dan Clip with Line te selecteren.

Bekijk ook onderstaande video:

Andere items om te controleren:

  • Uncrop de view.
  • Keer de kijkrichting om (dit kan helpen als het level achter de oorspronkelijke oriëntatie van de view ligt).
  • Maak een nieuwe section- /elevation view die haaks ten opzichte van het origineel staat (dit kan helpen om te zien waar het level gedefinieerd is (binnen de view range van de oorspronkelijke view).

Als de bovenstaande informatie de levels niet zichtbaar maakt, kunt u mogelijk een van onze andere artikelen raadplegen over het terugvinden van ontbrekende/verborgen elementen in Revit. LINK NOG TE PLAATSEN

Staat uw vraag niet bij de meestgestelde vragen? Gebruik dan onderstaand formulier.


autodesk-Revit.jpg

Probleem:

Wanneer u naar een Central file navigeert om in een project te gaan werken, is de optie ‘Create New Local’ grijs weergegeven in Revit:

alleen de optie ‘Detach from Central’ is beschikbaar wanneer u probeert te werken met het centrale model.

Oplossing:

De meest voorkomende oorzaak van dit gedrag is de manier hoe projectleden via verschillende paden toegang krijgen tot het centrale model:

  • Aangezien Revit de locatie van het central file opslaat in het RVT-bestand van het centrale model, wordt gedetecteerd of een projectlid het bestand via een ander pad benadert. Het probleem kan worden gereproduceerd door twee projectleden toegang te geven tot een project file. De projectleden worden bijvoorbeeld als volgt aan de server toegewezen:
    • Projectlid A – Z:\Projecten\ProjectX
    • Projectlid B – \\ServerA\Woningen\2023\Projecten\ProjectX
Toelichting: projectlid A heeft een toegewezen stationsletter rechtstreeks naar de map Projecten, waar lid B het volledige netwerk-pad heeft.
      • Als lid A het project opent en opslaat als een central file, zou Create New Local goed werken voor lid A.
      • Als lid B vervolgens probeert een nieuw local file aan te maken, wordt dit geblokkeerd omdat de locatietoewijzing verschilt.
      • Wijs alle projectleden op dezelfde manier toe aan de serverlocatie waar het centrale model is opgeslagen (UNC-pad, IP-adres en andere).
  • Voer de volgende stappen uit om te controleren of projectleden via verschillende paden toegang krijgen tot het centrale model:
  1. Open het central file na het browsen naar de locatie in Revit.
  2. De volgende foutmelding zal waarschijnlijk verschijnen: “This central file has been copied or moved from X to Y. If you want this file to remain a central file, resave the file as a central file.”

  1. Volg de stappen in dit artikel om het probleem op te lossen: “The central model has been copied or moved” when creating a local model in Revit.
  • Een andere methode om te controleren of paden hetzelfde zijn, is door de netwerkpaden tussen twee projectleden te vergelijken. Voer het volgende uit op twee systemen om te vergelijken:
  1. Houd de Windows-toets+R ingedrukt, typ cmd en klik op OK.
  2. Typ net use in het opdrachtvenster en druk op Enter.
  3. Noteer het vereiste pad, typ vervolgens Exit en druk op Enter.

Andere mogelijke oorzaken van dit gedrag:

File-Based Worksharing

“The central model cannot be found, perhaps due to a lost network connection.”:                      Sla het centrale model opnieuw op zoals vermeld in de oplossing van dit artikel: “The central model cannot be found, perhaps due to a lost network connection” when syncing in Revit.

DFS wordt gebruikt op de bestandsserver:
controleer of het probleem specifiek is voor de DFS-omgeving door het centrale model op te slaan in een niet-DFS-compatibele share. Zie het volgende artikel voor informatie over:  Autodesk-ondersteuning voor Distributed File System (DFS)

Projectleden kijken mogelijk naar twee verschillende mappen, twee verschillende versies van het model en beseffen dit niet:
Controleer of er slechts één centraal model en één projectmap is waarnaar alle projectleden worden geleid.

Het centrale model is in gebruik:
Wanneer het selectievakje slechts af en toe grijs is, kan dit komen doordat een ander projectlid synchroniseerde op het moment dat het bestand werd geselecteerd.

Revit Cloud Worksharing

Het model wordt opgeslagen op de Autodesk Account Collaboration for Revit-service:

    • De workflow voor het gebruik van Collaboration for Revit omvat niet het handmatig aanmaken van local files.
    • De optie “Create New Local” moet voor deze bestanden zijn uitgeschakeld (en het selectievakje “Detach from Central”).
    • Cloudmodellen zijn toegankelijk vanuit Revit Home.

Revit-server

De accelerator of hostserver werkt niet:

    • Als u een accelerator gebruikt, kunt u deze omzeilen door de omgevingsvariabele RSACCELERATOR< versie > (bijvoorbeeld RSACCELERATOR2022) te verwijderen  en te controleren of het probleem is verholpen.
    • Als u geen versneller gebruikt óf de versneller omzeilt en het probleem wordt niet verholpen, probeer dan een nieuw bestand op de hostserver op te slaan om te controleren of de host werkt. (Als er nieuwe bestanden kunnen worden opgeslagen, zou dit aangeven dat het probleem te maken heeft met een beschadigd central file).

Algemeen

Worksharing is niet ingeschakeld in het projectbestand:
Zowel de selectievakjes “Detach from Central” als “Create New Local” zijn grijs en gedeselecteerd. Dit betekent dat het bestand wordt opgeslagen in de cloud (zie hieronder) of niet wordt gedeeld.
Het centrale bestand is beschadigd:
    1. Probeer het central file te openen.
    2. Als het niet opent:
    • Als het model is gedownload van BIM 360, probeer het dan te hernoemen van een RVT naar een ZIP-bestand en open de ZIP.
    • Als het niet wordt gedownload van BIM 360, of als de naam wordt gewijzigd en het model kan alsnog niet worden geopend, probeer een andere projectdeelnemer te laten proberen het centrale bestand te openen om een ​​profiel-/systeemspecifiek probleem uit te sluiten.
    1. Als een beschadigd bestand wordt ontvangen moet het centrale bestand mogelijk worden hersteld vanaf back-ups .
Het Central file opslaan op een Cloud Storage-locatie: 
Het gebruik van Revit bestanden met Dropbox, Box, OneDrive, SharePoint, ShareFile, Google Drive, Autodesk Drive  zorgt voor problematisch gedrag bij het worksharen in Revit. Dit komt doordat op file-based worksharing in Revit is ontworpen vóór de ontwikkeling van cloudservices en netwerkopslag.
Opmerking:  als geen van de bovenstaande oplossingen heeft geholpen:
Revit versie:
Het bestand wordt geopend met de verkeerde versie van Revit.
    • Controleer nogmaals of de juiste versie van Revit wordt gebruikt om het bestand te openen.

Staat uw vraag niet bij de meestgestelde vragen? Gebruik dan onderstaand formulier.


Autodesk.jpg

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium quis, sem.

Autodesk.jpg

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium quis, sem.

Autodesk.jpg

Soms is het nodig om te werken in een vorige versie van een Autodesk product. Wist u dat wanneer u een actieve licentie heeft van een Autodesk product u tot wel vijf versies terug kunt downloaden?

Autodesk heeft het downloaden beschikbaar gesteld via AVA oftewel de Autodesk Virtual Assistent. Hier kunt u in een aantal stappen gemakkelijk aangeven naar welke software u op zoek bent en zal de download mogelijkheid getoond worden.

Om oudere versies van uw software pakketten te downloaden volgt u de volgende stappen:

Stap 1: Open de webpagina.

Bezoek de pagina https://ava.autodesk.com op de computer waar de software op geïnstalleerd moet worden.

Let op: U moet inloggen met het account waar ook daadwerkelijk de licenties op actief zijn. De assistent geeft namelijk alleen een download optie als u recht heeft op de software.

Stap 2: Welkom bij AVA.

Afhankelijk van hoe uw profiel staat ingesteld, kunt u een van de volgende twee schermen krijgen:

  • Uw Autodesk account staat ingesteld op de Engelse taal:

  • Uw Autodesk account staat ingesteld op Nederlands of een andere niet-Engelse taal:

Stap 3: Geef aan dat u software wilt downloaden.

Typ in het invoervenster onder in het scherm “Download software” en druk op Enter.

Heeft u het scherm van een met Nederlands of niet-Engelse taal ingesteld account?
Klik dan direct op de “Download Autodesk Products” knop.

Hierna drukt u op de knop “Start” welke in het chat overzicht verschijnt.

Stap 4: Geef uw huidige situatie aan.

U kunt hier kiezen wat voor type licentie u gebruikt. In dit voorbeeld gaan wij ervan uit dat u de beschikking heeft over een actieve Autodesk licentie. Daarom kiest u hier voor “I have an existing license”.

Bent u student of opleider óf wilt u de software uitproberen doormiddel van een trial, kies dan voor één van de andere twee opties.

Stap 5: Geef aan wat voor installatie u wilt uitvoeren.

In de meeste gevallen zal het om een lokale installatie gaan. Kies in dat geval voor “This computer”.
De installatie zal dan gelijktijdig met de download gestart worden. In dit voorbeeld gaan wij ervan uit dat deze optie gekozen wordt.

Wilt u meerdere systemen installeren, kies dan voor “Multiple computers”. 

Stap 6: Autodesk zal eerst nog proberen te verwijzen naar het Autodesk Manage account.

Standaard vindt u uw producten altijd terug onder uw persoonlijke Autodesk Manage account. Autodesk zal ook altijd adviseren om uw producten via deze weg te doen downloaden. Wanneer u zoals hier een oudere versie wilt downloaden, kies dan voor “Continue within Autodesk Assistant”.

Stap 7: Zoeken op het product met gekozen versie.

U krijgt nu een klein invoer venster te zien. Hier kunt u ingeven welk product u wilt downloaden. In ons voorbeeld gebruiken we hier AutoCad 2018.

Zodra u begint te typen worden er al suggesties getoond van de beschikbare producten.

Komt er geen resultaat of de melding dat de download niet beschikbaar is? Dan heeft u mogelijk niet het recht om de software te downloaden of probeert u een te oud product te downloaden welke niet meer beschikbaar is.

U kunt in dat geval nog proberen om zelf contact op te nemen met Autodesk via Autodesk Support. Wij kunnen hier helaas geen ondersteuning op bieden.

Heeft u het product gevonden? Klik op het gewenste product zodat deze zal worden klaargezet om te downloaden.

Stap 8: Uw gewenste download is beschikbaar.

Vervolgens komt het laatste scherm in beeld met de download opties. Wij adviseren om hier gebruik te maken van de Part 1, Part 2 etc. knoppen.

Wanneer de download één Part betreft, zijn de woorden “Try browser download” klikbaar.

Ons advies is om altijd gebruik te maken van deze “Browser Download” methode omdat dit tot een stabielere installatie leidt én de bestanden in de toekomst beschikbaar zijn voor een herinstallatie of mogelijke updates.

Software ouder dan vijf versies terug die al geïnstalleerd zijn blijven werken.

Er komt een moment dat bepaalde versies te oud worden. Bijvoorbeeld wanneer AutoCAD 2024 beschikbaar komt. Hierdoor zal AutoCAD 2018 niet meer verkrijgbaar zijn en kan deze ook niet meer geactiveerd worden door nieuwe gebruikers ook al installeer u de software op het systeem.

Wanneer u al gebruikt maakt van AutoCAD 2018 vóórdat AutoCAD 2024 is gelanceerd, zal de software wel blijven werken. U moet dan wel daadwerkelijk de software al geactiveerd hebben gehad.

Wanneer u nooit eerder van AutoCAD 2018 gebruik heeft gemaakt, zal de software niet geactiveerd kunnen worden omdat deze te oud is geworden.

Technische ondersteuning vanuit Autodesk blijft tot drie versies terug.

Autodesk zal software tot drie versies terug blijven ondersteunen via software update en hotfixes. Houdt u er dus rekening mee dat de oudere software uiteindelijk minder stabiel kan worden door toekomstige updates van het besturingssysteem.

Staat uw vraag niet bij de meestgestelde vragen? Gebruik dan onderstaand formulier.


Autodesk.jpg

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium quis, sem.

Autodesk.jpg

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium quis, sem.

Autodesk.jpg

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Donec quam felis, ultricies nec, pellentesque eu, pretium quis, sem.

© 2023 ICN Solutions. All rights reserved.