Nieuw Autodesk Transactiemodel - ICN Solutions

Nieuw Autodesk Transactiemodel

FAQ: Het nieuwe Autodesk transactiemodel

Autodesk heeft onlangs aangekondigd dat vanaf 16 september 2024 een nieuw transactiemodel van kracht zal zijn voor klanten in Europa. Als uw geautoriseerde Autodesk dienstverlener willen we deze verandering verduidelijken en bevestigen dat ICN Solutions u blijft ondersteunen met al uw Autodesk-behoeften.
Hoe veranderen de zaken?
Autodesk zal niet overstappen naar een direct model zonder partners zoals ICN Solutions. De enige verandering betreft het betalingsproces voor uw Autodesk-software – u zult nu rechtstreeks aan Autodesk betalen in plaats van aan ICN Solutions.
Wanneer gaat de verandering in?
Het nieuwe transactiemodel wordt geïmplementeerd op 16 september 2024.
Hoe beïnvloedt dit het offerteproces?
Autodesk-producten worden nu apart aangeboden en betaald, los van alle andere producten en diensten geleverd door ICN Solutions. Voorheen zou ICN Solutions één gecombineerd voorstel bieden voor al uw vereisten. Vanaf 16 september zullen we twee voorstellen verstrekken: één uitsluitend voor Autodesk-software en een ander, apart voorstel voor eventuele andere niet-Autodesk software, hardware en diensten. De betalingsmethoden zullen worden gescheiden om dit weer te geven.
Hoe kan ik betalingen doen voor Autodesk-software onder het nieuwe model?
Betaling zal rechtstreeks aan Autodesk worden gedaan en verwerkt via uw Autodesk Account Portal. Betaling kan worden gedaan via creditcard, PayPal of directe bankoverschrijving. Mogelijk moet u Autodesk instellen als leverancier in uw bedrijfsbetalingsplatform om dit te regelen.
Hoe stel ik een Autodesk Account Portal in?
Als u al een bestaande gebruiker van Autodesk-producten bent, bent u de Autodesk Contract Manager voor uw bedrijf en heeft u al een Autodesk Account. Het nieuwe transactiemodel zal eenvoudig gebruik maken van uw bestaande account voor het beheren van uw abonnementen. Als u een nieuwe gebruiker bent die een abonnement onder het nieuwe model aanschaft, wordt u tijdens het aankoopproces gevraagd om een Autodesk Account aan te maken. Dit account zal vervolgens worden gebruikt voor het beheren van uw abonnement en toekomstige verlengingen.
Welke voordelen biedt het nieuwe model mij?
Het Autodesk Account Portal biedt meer inzicht in de transactiegeschiedenis en zelfbedieningsmogelijkheden, inclusief meer controle over aankomende verlengingen en nieuwe abonnementen. Klanten die kiezen voor een termijn van drie jaar zetten de prijs vast op het moment van aankoop gedurende de contractperiode. Hierbij betalen ze echter jaarlijks in plaats van eenmalig, wat gunstig is voor de cashflow van hun bedrijf.
Zullen er wijzigingen zijn in het vernieuwingsproces voor Autodesk-abonnementen?
De betaling voor vernieuwingen zal nu rechtstreeks aan Autodesk worden gedaan. ICN Solutions zal u blijven ondersteunen bij het vernieuwingsproces. Hoewel de financiële transactie rechtstreeks met Autodesk plaatsvindt, zullen wij als geautoriseerde Autodesk partner u helpen bij het navigeren door de verschillende abonnementsplannen en het kiezen van degene die het beste bij uw behoeften past. Daarnaast kan ICN Solutions blijven voorzien in technische ondersteuning, training en configuratiehulp voor uw Autodesk-producten – neem contact met ons op om meer te weten te komen over onze uitgebreide diensten.
Verandert mijn relatie met ICN Solutions?
Uw huidige relatie met ICN Solutions blijft hetzelfde en ons team staat klaar om u te helpen bij de overgang. Terwijl betalingen rechtstreeks naar Autodesk gaan, blijven wij betrokken bij pre-sales en post-sales support, configuratie van offertes en de algehele klantbeleving. Wij blijven uw primaire contactpersoon voor Autodesk-producten, ondersteuning en diensten, en blijven voorstellen doen voor nieuwe, aanvullende en vernieuwde abonnementen.
Hoe beïnvloedt het nieuwe model niet-Autodesk producten?
De manier waarop u transacties uitvoert voor niet-Autodesk producten blijft ongewijzigd.
Zijn de diensten van ICN Solutions beïnvloed door het nieuwe betalingsmodel?
De diensten aangeboden door ICN Solutions worden niet beïnvloed. Productondersteuning, advies en training zijn beschikbaar voor aankoop om uw kennis te vergroten en de functionaliteit van uw softwareproducten te verbeteren.
Moet ik iets doen om me voor te bereiden op het nieuwe model?
Niet op dit moment. Autodesk en ICN Solutions zullen gedetailleerdere communicatie verzenden over het nieuwe proces en de voorbereidingen in de aanloop naar het nieuwe transactiemodel.

Contact met ICN Solutions

Meer vragen over het Autodesk transactiemodel?

ICN Solutions bv

Europalaan 14 – 18
5232 BC ‘s-Hertogenbosch
info@icn-solutions.nl
+31 73 750 6 750

ICN Systems b.v.

info@icn-systems.nl
+31 88 39 77 390

Google Maps

Plan een afspraak

Maak direct een afspraak in de agenda van één onze experts.

Franklin Baumgarten
Sales Manager
Autodesk subscription expert