Na deze training kunt u in uw werkomgeving zelfstandig aan de slag met Autodesk 3ds Max visualisatie- en animatie-software.
De ontwerpprogramma’s Autodesk 3ds Max, 3ds Max Design en Maya bieden krachtige, geïntegreerde modelleer-, animatie-, rendering- en compositing-mogelijkheden in 3D, waardoor kunstenaars en ontwerpers hun productiviteit enorm kunnen verhogen. De versies hebben de basistechnologie en functies gemeen, maar ze bieden aan de ene kant mogelijkheden en gespecialiseerde tools voor gameontwikkelaars, kunstenaars en grafisch ontwerpers en aan de andere kant specifieke mogelijkheden voor architecten, ontwerpers, ingenieurs en visualisatiespecialisten.
Voorkennis: MS Windows
Certificaat: Autodesk certificaat
Lesmateriaal: Autodesk cursusmateriaal
Trainingsduur en prijs: op aanvraag
Inclusief lunch en lesmateriaal.
Inhoud cursus Autodesk 3ds Max Design Basis
Gebruiker interface: Uitleg schermonderdelen | Werken met viewports | Viewport Labels – Menu Bar | Toolbars – Command Panel | Quad Menu’s -Transform Type-In | Status Bar and Prompt | Line | Animatie Mode – Time Controls | Flyouts – Viewport Navigatie | CUI Switcher – Praktische sneltoetsen | Werken met bestanden en objecten | Projecten in 3ds Max (Design) | Versiebeheer – Referentiebestanden | Hold and Fetch commando | Samenvoegen van bestanden | AutoCAD en Revit importeren | File Linking met CAD-bestanden | Asset Browser
Aan de slag met 3ds Max (Design): Werken met juiste eenheden | De preferences van 3ds Max (Design) | Select by Name dialoogvenster | Objecten hernoemen | Werken met lagen of objecten | Selectiesets maken en beheren | Objecten groeperen
Transformeren van 3D-objecten: Verplaatsen, roteren en verschalen | XForm Modifier | Coördinaatsystemen | Dupliceren met copy, reference en instance | Object Snap in 2D, 2.5D en 3D | Align en Quick Align commando | Spacing Tool | Clone and Align commando
Conceptueel ontwerpen met Modifiers: Modifier Stack-mogelijkheden | Praktische modifiers | Sub-Object mode | Introductie 3D Conceptueel ontwerp | AEC-objecten | ProBooleans | Tekenen met 2D-shapes | Diverse Shape Modifiers
Materialen en texturen: De Materiaal Editor | Material – Map Browser | Materiaalbibliotheken maken | Materiaal type | Arch & Design Materialen | Pro Materials | Blend Materials | Verschillende Mapping type’s | Ambient Occlusion | Round Corners | Real World Mapping
Werken met Camera’s: Camera type’s | Camera technieken | Camera lenzen en shots | Verschillende perspectieven | Camera animatietechnieken
Belichting: Standaard lichtbronnen vs Photometrische lichtbronnen | Mental Ray lichtbronnen | Light Lister | Final Gather | Global Illumination | Color Bleeding | Mr Sky Portals | Mr Daylight-systeem
Basisanimatietechnieken: Keyframing | Timing | Squash and Stretch | Autokey vs Set Key | Curve Editor vs Dopesheet Editor | Path Constraint
Rendering: Render-resolutie | Netwerk-rendering | Batch-rendering | Render Frame Window-mogelijkheden