In deze onvoorspelbare tijd heeft u als ondernemer al veel beslissingen moeten nemen. In de tijden van de lockdown moeten uw werknemers op afstand de taken realiseren. U als werkgever wordt verantwoordelijk gesteld voor het invullen van een thuiswerkplek. Daarom heeft u weliswaar meerdere bureaustoelen, monitoren en laptops aangeschaft. Een funfact is dan ook dat de markt voor personal computing een flinke groei laat zien, maar dat fabrikanten hier niet op zijn ingesteld waardoor de productie achterblijft.
In de “goede oude tijd” gingen we fysiek op afspraak om alles face-to-face door te nemen. Tegenwoordig is dat een digitale afspraak vanuit de remote werkplek. De communicatiemethodes hebben zich verplaatst naar digitale afspraken. Hiervoor heeft u Microsoft 365 abonnementen voor afgesloten zodat uw werknemers met Microsoft Teams kunnen communiceren voor overleg, presentaties of projectbesprekingen. Heeft u in deze transitie tevens uw postvakken gemigreerd naar Exchange Online binnen het Microsoft 365 abonnement?
Met VOIP hoeven uw medewerkers slechts in te loggen met het account op de client, waarna een verbinding met de digitale telefooncentrale ervoor zorgt dat mensen vanuit huis met het zakelijk nummer kunnen bellen.
Al met al vind ik dat 2020 een jaar is geweest die gezorgd heeft voor verplichte digitalisering. Zonder die digitalisering zouden organisatie in tijden van lockdown niet meer kunnen functioneren en gelukkig zijn er cloud-based oplossingen die de workflow intact houden.
Op welke wijze bent u aan het digitaliseren?
Wilt u ook meer informatie over dit onderwerp? Neem contact met ons op via: +31 88 39 77 390
Groet, Riley Marlisa – Accountmanager, ICN Systems